Zdraví aneb jak začít

27. září 2015 v 15:00 | Tereza 💋 |  The other (cosmetics,...)
Milíé čtenářky,
přeji krásnou neděli! jak si užíváte tři dny volna? Já jsem přesně nějaké takovéhle volno potřebovala. I když by mohlo být delší, ale nestěžuji si.
Možná některé z Vás napadlo, podle nadpisu, že Vám v tomto článku budu do hlavy cpát nějaká moudra o zdravém životním stylu... ale to určitě v plánu nemám. Nejsem nijak fitness ani healthy založená, ráda si dám něco tučnějšího i sladšího, takže se nemusíte bát.
V tomto článku bych chtěla pouze poukázat na to, jak je důležité ráno snídat. Určitě mnoho z Vás nesnídá, už jen kvůli tomu, že to nestíháte anevo brzo ráno nemáte na jídlo ani pomyšlení. Přesně takhle jsem to měla já. Ale snídaně je důležitá, nastartuje nám tělo a dodá energii. Díky rannímu jídlu nebude tělo loudit po potravě a nebude si dělat tukové zásoby, které jsou potom příčinou tloustnutí.
Ale to určitě všichni víte, protože se to píše na každém rohu. Chtěla jsem Vám dát tip na snídani, kterou stihnete i v pracovní den a naučíte se s ní snídat i brzy ráno.

Pokud nejste zvyklé snídat, tak ze začátku zkuste pouze jogurt nebo nějaké menší ovoce (jablko, banám, hruška). Samozřejmostí je po ránu pití, čaj a nebo klidně postačí voda, kterou můžete vylepšit šťávou z citrónu.
Postupem času Vám jogurt přestane stačit a tělo si bude k snídani žádat více. K jogurtu můžete doplnit třeba BeBe nebo musli tyčinku, ale jestliže si chcete opravdu dopřát kvalitní snídani, tak zde jsou tipy.

OVESNÁ KAŠE

Stoprocentně alespoň polovina populace zná ovesnou kaši nejméně rok. Buď můžete zvolit jednodušší variantu, a to koupit pytlíček s kaší v obchodě, která se pouze zalije horkou vodou (kaše mají různé příchutě, př. čokoláda, bez příchutě, oříšek, jahoda, malina, jablko, borůvka, nejlepší jsou kaše od značky Emco) a nebo si můžete doma uvařit vlastní kašičku. Abych pravdu řekla, mně chutnají obě a nemám problém si zalít kaši z pytlíku a ozdobit ji ovocem.
Pokud ale si chcete udělat svoji variantu kaše, zde máte recept:

Do hrnce dáme jeden šálek ovesných vloček (množství je na Vás, záleží na počtu porcí, nedokážu odhadnout, kdo toho kolik sní), přidáme vodu/mléko (já obě složky kombinuji) tak, aby vločky plavaly a dáme vařit. Při vaření se musím míchat, aby se vločky nepřipálily. Po pár minutách vaření (poznáte, až vločky do sebe nasáknou vodu/mléko) odstavte z ploty a přidejte sladidlo- med, cukr, sirup jakékoliv příchuti nebo to, co používite; oříšky, sušené ovoce- hrozinky, brusinky, švestky, banánky, meruňky. Pokud chcete čokoládovou kaši, přidejte na kousky nakrájenou tmavou čokoládu, nebo můžete přidat semínka dýňová/slunečnicová. Já si do kaše občas dávám i nějaký ten extrakt, nejlepší je vanilkový nebo klidně do kaše můžete rozmačkat banán nebo nastrouhat jablíčko. Až přidáte cokoliv Vás napadne (opravdu je to jen podle Vaší chutě), dejte kaši ještě na chvíli vařit, aby se suroviny propojily s kaší, stačí tak na dvě tři minutky. A poté kaši máte hotovou. Já mám radši, když je kaše teplá, ale někomu může chutnat i za studena. Naservírovanou kaši můžete dozdobit čerstvím ovocem, čokoládou, semínky nebo čímkoli, co doma najdete.



MUGCAKE
Další možností je mugcake. Je to také z ovesných vloček a podobá se to kaši, ale je to snažší a dělá se to do hrníčku v mikrovlnce.
Do půlky hrníčku nasypte ovesné vločky, přidejte dvě lžičky medu/sirupu, jeden rozmačkaný banán a trochu kypřícího prášku. Vše zamíchejte a dejte na minutu až dvě do mikrovlnky. Když hmota začne v mikrovlnce vylézat z hrníčku, je hotovo. Na talířek vyklopte obsah hrníčku a ozdobte jogurtem, ovocem, chia semínky, čokoládou, burákovým máslem, marmeládou, no prostě vším, co Vás napadne.

BÍLÝJOGURT S OVOCEM
Pokud opravdu ráno umíráte únavou, zvolte nejjednodušší snídani, jogurt s čímkoli. Já mám nejradši, když jogurt ozdobím jak čerstvým, tak sušeným ovocem, přidám chia semínka, trochu ovesných vloček, marmeládu/nutellu/burákové máslo nebo sirup. Je to jednoduché, dobré a zasytí Vás to ;).


Samozřejmě, že si taky dopřávám k snídani koláček nebo vafle, ale tohle jsou snídaně, které můžete jíst pořád dokola a nikdy se Vám neojí, protože je pokaždé udělát na jiný způsob.

Napiště mi, jaké snídaně si připravujete a zda snídáte pravidelně.

Hezký zbytek volna!
Vaše T.



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
📧 tulip.fashion@seznam.cz
📷 @teryloukotova